Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ


Διάβασα αυτές μέρες, στο blog κάποιου, που ισχυρίζεται ότι ασχολείται με μελίσσια. Γράφει μάλιστα και τρόπο αντιμετώπισης της βορόα με μυρμηκικό οξύ. Ο λόγος που αναφέρομαι, είναι επειδή με την ίδια μέθοδο, εισάγω το μυρμηκικό οξύ και εγώ στα μελίσσια μου. Ήδη έχω σχετικό άρθρο πριν ένα χρόνο περίπου σ αυτό το blog. Ομολογώ ότι, στην μεθοδολογία του, η χρήση του vetex είναι καλύτερη από τη δική μου, επειδή δίνει τη δυνατότητα για τη χρησιμοποίησή του πολλές φορές. Δεν νομίζω όμως, ότι είναι εύχρηστος ως τρόπος, επειδή συνήθως οι μέλισσες κλείνουν την οπή με πρόπολη. Μάλιστα, μετά από 14-15 μέρες που αναφέρει ως χρόνο επόμενης επιθεώρησης.
Εκεί που διαφωνώ είναι στις δοσολογίες που δίνει. Δεν θέλω, ούτε το σοφό να κάνω, ούτε διεκδικώ το αλάθητο, δεν μπορώ όμως να δεχθώ πράγματα στα οποία έχω αρκετά μεγάλη εμπειρία. Τον τρόπο που αναφέρω για τη χρήση του formic acid τον είχα αναρτήσει και πριν 5 χρόνια στο site melissokomos.com το οποίο σταμάτησε να λειτουργεί. 
Έχω δει εγκατάλειψη από τις μέλισσες των κυψελών, λόγω της εισαγωγής μυρμηκικού οξέως και με έχουν πάρει τα κλάματα. Είναι φοβερή η εμπειρία να βλέπεις τα μελίσσια την ώρα που εγκαταλείπουν τη κυψέλη τους. Σαν τα μυρμήγκια να φεύγουν. Ευθεία μπροστά από τη κυψέλη τους και πάνε προς άγνωστη κατεύθυνση. Στις πρώτες θέσεις να βρίσκεται η βασίλισσα και πίσω της, να ανοίγει ένα ισοσκελές τρίγωνο οι μέλισσες και να τρέχουν.
Φίλοι γράψτε, ότι θέλετε στα blogs ή στα site σας, για να κάνετε εντύπωση. Μην γράφετε όμως, πράγματα που δεν έχετε κάνει στα μελίσσια σας. Μην γράφετε πράγματα που αν κάποιος τα εφαρμόσει θα πάθουν κακό τα μελίσσια του. Επειδή  ο συγκεκριμένος φίλος, που έχει γράψει το σχετικό άρθρο διαβάζει και παρακολουθεί το bloc μου, τον παρακαλώ αν θέλει, να μου εξηγήσει (είτε στα σχόλια αυτού του άρθρου, είτε στο e-mail μου) πόσα φύλλα vetex απαιτούνται για να απορροφήσουν τα 250 ml διαλύματος formic acid, ώστε να τα εισαγάγει στην κυψέλη, τι μεγέθους είναι η οπή στο πλαστικό σακουλάκι που χρησιμοποιεί και με τι θερμοκρασία περιβάλλοντος κάνει αυτές τις εργασίες. 

1 σχόλιο:

  1. Καλησπέρα ,γενικά συμφωνώ ότι πρέπει να προσέχουμε τι γράφουμε μην κάνουμε κακό σε κανέναν......

    Θα μου άρεσε τα γραφόμενα να είναι τεκμηριωμένα μέσα από την βιβλιογραφία......

    ΑπάντησηΔιαγραφή